tisdag 24 mars 2015

att kvällshandla - en röst i natten

Att handla på kvällen är väldigt, väldigt lugnt.



För dig som inte brukar handla på kvällen/natten: det är samma varor, och priset är detsamma i de flesta fall. I och för sig så är allt i butiken lite dyrare pga att det ÄR öppet till 22.00 på kvällarna, men det tänker man ju inte på.


Jag shoppar alltid med självscanning sen ganska lång tid tillbaka. Jag uppskattar detta system, även om det krävs lite uppmärksamhet i samband med inscanningen. Det händer någon gång i månaden att något pris går in fel i apparaten, och då får man samtala med kundtjänsten i butiken. Senast nu ikväll diffade det ca 20 kr på en produkt som den här gången gick in för 20 kronor för mycket. Det har även hänt att jag fått personalen att klia sig i huvudet då jag uppmärksammat skillnader åt andra hållet, dvs sagt till när något varit för billigt i min scanner i förhållande till det egentliga priset. Jag tror stenhårt på ärlighet, och det är värt det i det långa loppet  - för mig handlar det om trovärdighet och ärlighet 24/7.



Några händelser får man vara med om när man kvällsshoppar:
  • man blir nästan tjenis med Väktaren som är med vid stängning
  • man får ibland rabatterat bröd, då alternativet är att allt färskt bröd slängs
  • jag vill inte vara sist ut, vilket gör att jag ibland hoppar över det minst viktiga på inköpslistan
  • man träffar max 10 andra kunder under hela turen i butiken
  • man får säga God natt när man går därifrån

"Tro inte att du är något. Vet det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom