torsdag 5 mars 2015

5 mars 1979... en fin vårdag på ett BB någonstans i Sverige

Idag fyller jag år.

Hipp Hurra för mig! 




"Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det min egen födelsedag, hurra, hurra, hurra!"

Jag fick en ganska behaglig start på min livsresa utanför magen, då jag hamnade i en kuvös för att växa till mig lite. Jag var ganska pluttig till min storlek, och Falun minns jag inte så mycket ifrån. Jag har dock bott där en senare del av livet, då utanför kuvös.

Jag fyller idag 36 år. Det kan man säga mycket om, men det gör jag inte. Jag är tacksam för alla de år som jag hittills har fått att förvalta! Jag minns de sköna minnena från när man var liten och farmor & farfar ramlade in på besök med sin obligatoriska videkissbukett och med fjärilar knutna av sedlar hängandes i de luddiga grenarna. Det var lycka, det! 

När lillebror fyllde år vid ett tillfälle hade hela den yrvakna familjen samlats utanför hans dörr med ljus, mackor, någon god dryck och med liten kaka och presenter. Det är så jag är uppväxt, att man sjunger för varandra i mer eller mindre olika stämmor! Hur som helst: När hela familjen traskade in till lillebror avbröt han hela tillställningen bryskt genom att skrika: "Gå ut! Jag är trött! Jag vill sova!"

Och då var den morgonen igång.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom