måndag 30 mars 2015

att jonglera med många bollar, där du själv inte valt alla...

Det är inte svårt att stressa mellan olika saker. Inte ett dugg. Eller två.

Jag är van att ha mycket olika saker runt omkring, i många olika sammanhang. En del kallar det att ha många bollar i luften, jag kallar det för min vardag. 

Ibland blir man dock påmind om att det är roligare att hantera bollar som man själv slängt upp, dvs som man vet är där uppe i luften någonstans, på väg ned. Det jobbiga blir när utomstående personer kastar in egna bollar i form av "sakersommåstegöras"-bollen, "sakersombordegöras"-bollen, "måste"-bollen och "dusomredangörsåmycketkanväläven..."-bollen. Då blir det inte bara bra för mig som jonglör, inte heller för de som ser på (typ familjen och kollegorna). I stället för att då göra ett bra framträdande med de antal bollar man övat med, så blir det improviserat, hafsigt och i värsta fall en eller två tappade bollar som bidrar till mycken förtret för de som slängde in dem...



Jag vill jonglera med flera olika bollar, det är inte det. Det vore bara så skönt att få ta emot någon av de självvalda bollarna först - för att reda plats för andras inkastade bollar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom