fredag 21 mars 2014

Lotta Engberg rules!

Jag har sett Lotta Engberg både på SVT och TV 4 ikväll.

Jag uppskattar ju Babben som person och humorista. Hon ställer bra frågor och har ett schysst förhållningssätt till sina gäster. Det känns avslappnat och bra. 

Ikväll var det Lotta Engbergs tur, och det är ju riktigt skoj att se de galna scenerna från "Kär och galen" när det blivande brudparet ska spela minigolf för att vinna en bil. Hysteriskt kul!

Några sekunder senare dyker Lotta upp i TV4:s Lets Dance och gör inte bort sig på dansgolvet. Hon har många strängar på sin lyra!

Jag hade förmånen att träffa Lotta under en av de många Diggiloo-turnéerna som gick av stapeln några somrar i början av 2000-talet. De besökte Avesta Motorstadion, och jag skulle vara med och köra i den lilla kören som skulle finnas med i bakgrunden under den första akten av showen. Det var en strålande sommardag, och vi var där några timmar innan allt började.



Lotta ledde uppsjungningen, och efter en kort stund stannar hon upp och tittar på mig och utbrister: "Du är väldigt lik Rickard Herrey"! Nåja, det var kul att hon sa det, men hon var inte först, då jag kanske hört det 10-talet gånger innan av olika personer. 

Efter en bensträckare och i väntan på att det skulle dra igång strosade jag omkring inne på området. Lotta kommer gående och ser mig. Då säger hon: Följ med mig! 

Jag knallar med, och hon tar mig med in på stora scenen där Lasse Holm sitter i sin ensamhet och tränar inför något stycke han ska spela.  Lotta säger: "Lasse, titta här!" 

Lasse tittar upp på mig. Han skrattar till och utbrister: "Ja, det var verkligen likt!" och fortsätter spela efter ett kort samtal med mig och Lotta kring bröderna Herrey. 

Jag har varken förr eller senare känt mig som ett utställningsobjekt som jag gjorde då, men jag bjuder på det, för det känns som en rolig story att berätta för er bloggläsare... och mina barnbarn.

Nu nynnar vi alla på Buggalo Dansa Rockenrolla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom