torsdag 20 mars 2014

Deklarerat och klart!

Du kan deklarera nu om du vill!

Jag valde att nappa på möjligheten att deklarera via nätet alldeles nyss, och jag uppskattar verkligen systemet med E-legitimation! Vad smidigt det är! Du kan också göra det fr.o.m. idag om du vill på Skatteverkets hemsida. Som vanligt så är det ganska många siffror som jag inte känner mig helt insatt i, men det brukar ju fungera att läsa igenom och OK:a. Jag har personligen inget företag eller någon avlägsen gård någonstans, men jag förstår ju att det kan vara lite klurigare då med allting. Det räcker med att studera frugelugan hur hon gör!

Idag är vabbdag fyra i (o)ordningen, och därmed fördubblar vi antalet vabbdagar på en vecka i relation till vad vi haft de senaste två åren. Det är smällar man får ta, helt enkelt.

Nu ska du få en räkneuppgift: Hur många fler kronor skulle den svenska staten ha till förfogande i skattkistan om varje svensk avstod från att köpa en svart tjänst á 1 000 kr på ett år? 


Att vilja vara unik - kolla på låsens färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom