tisdag 11 mars 2014

Livets ord - Du har oss i våra hjärtan

Nej, det här inlägget ska INTE handla om Ulf Ekman och katolicism.


Jag tänker mer på vad ord kan påverka vår värld, och hur ord kan bli så hotfulla eller underbara att de verkar äventyra länders hälsa och heder. Vi har fått läsa idag om en svensk man som var på fel plats vid fel tillfälle och i fel stad.  Enligt honom själv var han i rätt stad och i rätt syfte - att berätta för hela Världen om vad som pågår på platser där terror har sitt fäste. Till minne av en mycket skicklig reporter så vill jag säga att jag uppskattade Nils Horners sätt att förmedla doften och känslan av ett land och en situation trots att jag aldrig varit där.

Min son som är 6 år sa idag att vi skulle skriva "Du har oss i våra hjärtan." i ett födelsedagskort. Vi ville uppmuntra hans mor (vilket även är min fru!)på sin födelsedag. Varifrån han fick de orden vet jag inte riktigt, men jag skrev som han sa!

Ord är inte bara en munrörelse eller stämbands vibrationer. Ord är vapen som avfyras varje sekund, året om, och åsamkar skada, förståelse, ilska, glädje och allt det som våra liv någonsin kan innehålla.

Livets ord - våra ord.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom