söndag 9 mars 2014

Gävle, en del av Sverige

Idag fick svärmor besök av mig och  min familj.

Det är alltid trevligt att åka till Gävle och träffa svärmor. Ja, man vet att man blir väl omhändertagen och att man kan komma som man är utan att göra sig till. Så tror jag inte alla ser på sina svärmödrar! Jag har en del av livet bott i Gävle, närmare bestämt från det att jag var ett till fyra år. Vi höll till på Zickzackvägen 47G, vilket förmodligen inte var Gästriklands mest raka gata.  Jag kom bort mig en gång när jag skulle ut och leka, och då frågade en dam mig om var jag bodde? Jag hade ju full koll på läget, och berättade att jag bodde i det vita huset (vilket exakt alla hus var i området kring Sätra). Det löste sig dock väl, verkar det som.

För övrigt hållet jag på Leksand i ishockey, dricker kaffe oavsett märke och tycker att Furuviks vietnamesiska hängbukssvin var en bra start på livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom