söndag 2 mars 2014

Dag 2/100: Sportlovets lov

Det är spännande med sportlov och årets vecka levde upp till sitt namn.

Tisdag: Halvvasan, 45 kilometers plåga. Jag hade förberett mig med ca 7 kilometers skidåkning innan och jag trodde att innebandyn gav mig fördel där i spåret. Jag hade fel. Jag får skärpa mig till nästa år! Samtidigt grymt imponerad av frun som körde uppför i alla backar med ett rasande tempo!
Onsdag: innebandyträning, en jobbig sådan med för få medspelare och tråkig stämning på bänken. Storstryk är också en form av träning. Mentalt.
Torsdag: Skridskoåkning i drygt en timme med sönerna. Kul att se, nya muskler aktiverades.
Fredag: Lekland i Falun. Soft.
Lördag: Badhusbesök, inte särskilt tungt. Det gröna röret gick väldigt fort!
Söndag: Vilodag med sikte på Vasaloppet, där en norrman tappade orken totalt och en annan vann alltihopa. Imponerad av att man får ihop Vasaloppet över huvud taget, fascinerad över att sändningen gick så bra utan Pops, men med Moraeus. Kul kille, det där, med ett hyfsat bra ansiktsigenkänningskoll från förr.

Ja, jag lovar: Jag ska få en bättre tid nästa Halvvasa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom