måndag 13 april 2015

Snygga mål av Hammarby... kan derbyn vara trevliga för alla?

Stockholmsderbyn i fotboll... jag har aldrig varit på något.

Jag tror att det skulle vara roligt på ett sätt, men för mig räcker det att få se de snygga strutarna på Sportnytt. Ikväll gjorde Hammarby två riktigt trevliga mål:ett skruvat skott i bortre gaveln, ett klackmål med ryggen mot mål... nice!

Jag håller på Örebro, och det har börjat sådär... jag ser Örebro som ett roligt lag att se, men det verkar som om de skulle behöva en målspottare... ett mål på tre matcher är ingen bra start.

Bengaler verkar fascinera unga män. Jag tänker att det är lite samma känsla som när man var liten och tände tomtebloss på Julen. Det sprakade till lite, man fick lite gnistor på huden så det brände till lite, och doften var härlig! En del människor behöver fortsätta med spänning och eldning, så då kör man bengaler - och skiter totalt i att det inte är OK. "Vaddå, jag vill ju elda, ju.?" verkar vara det minst sagt bristfälliga argumentet bakom detta. 2000 grader är lite varmt i en offentlig samling om du frågar mig.


"Tro inte att du är något. Vet det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom