torsdag 9 april 2015

I hörnskåpets innersta rum

Våra liv är fyllda med hörnskåp.

Idag valde jag att tömma några skåp i köket och gå igenom gömmorna. Det var en intressant stund, och den tog i stort sett en halv dag. Jag hittade saker som direkt kasserades, en del saker som jag saknat, en del saker som kommer användas inom kort och en del saker som ställdes tillbaka på i stort sett på samma fläck.

I mitt eget liv finns det och har funnits en del hörnskåp som jag känt till, men som jag kanske inte öppnat alltför ofta, än mindre städat ur. När man väl gör det så kan det ge minnen, lite jobbigheter, frihet och sköna minnen.

Vilka hörnskåp vill du dyka ned i? Vilka har du avstått från att öppna?

Det kanske är dags att städa ur något?




"Tro inte att du är något. Vet det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom