lördag 11 april 2015

Föreningslivsengagerade... vi behövs!

Idag är det svart-vita dagen i vår innebandyförening Krylbo AIS!

Jag gillar sådana här dagar, då i stort sett alla barn och föräldrar kommer tillsammans och hejar, spelar innebandy och umgås på lite olika sätt. Saft och bullar, matcher spontanspel och applåder... det mår barn och vuxna gott av.

Jag har under säsongen tränat en grupp med små barn som aldrig spelat innebandy förut. Vi leker, tränar, spelar på en nivå som ska passa de allra minsta, för att få smak på vad innebandy kan handla om senare i livet.

Det är härligt när många gör lite, och det blir bra. Ett problem som vår föreningen har (och många andra misstänker jag) är att engagemanget blir väldigt stort från några få. Då är det risk för att de som verkligen brinner för saker slocknar efter en mer eller mindre kort stund, och då är det svårt att ersätta en sådan person. Vår uppgift i styrelsen blir ju att hitta många som kan tänka sig att göra lite! 

För övrigt tycker jag att vi bor i en innebandyrik miljö: Faluns herrar gick till SM-final (7 mil dit), Västerås damer i Rönnby gick till SM-final (7 mil dit) och Moras damer gick till final (samma län som oss rumpmasar, dock lite längre). Jag rekommenderar er som vill se riktigt bra innebandy att sitta bänkade nästa lördag! 

Om du inte är engagerad i en förening - bli det! Det gynnar dig, 
bygden och dina medmänniskor!




"Tro inte att du är något. Vet det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom