fredag 22 februari 2013

Sportius Lovis

Nej, jag skäms inte för att jag har inarbetad semester.


Det känns som väldigt lägligt med ett lov just nu. Den senaste veckan har jag somnat ifrån två(!) fotbollsmatcher på kvällen, vilket inte är likt mig! En tredje kväll vaknade jag med ett ryck i soffan runt 02.00! Ovanligt, om du frågar mig!

Sportlov är goda tillfällen att njuta av vad den svenska vintern har att erbjuda: pulka, skridskoåkning, slalom, etc. Grabbarna har ju relativt nyligen upptäckt tjusningen med slalom, och skridskor har de åkt redan några år (tack, alla dagmammor!). Kanske dags att testa långfärdsskridskor?

Nu ska njutas av ledigheten, och samtidigt snegla lite på:
  • Mello ´13 - detta spektakel
  • de svenska framgångarna i skid-VM
  • den egna insatsen på lördag på innebandyplanen
  • familjens eget pysslande med att få vardagen att gå ihop
  • hur man andas lugnt
  • hur det går i Vasaloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom