måndag 16 mars 2009

vård av sjuka barn



Ljudet av söner som hostar och snärvlar kan få den mest hårdhudade pappa att oroa sig.






Inte för att jag skulle vara hårdhudad direkt, snarare tvärtom. Jag försöker att vara mjuk, dock inte efter ett träningspass. Min masserande syster tycker att jag kan kandidera till titeln "stelast i Världen". Tja... jag skyller på kaffet.



Sönerna är alltså hemma idag! En typisk hemma-och-ta-hand-om-sjukt-barn-dag ser hittills ut så här:



  • 06.15: sönerna vaknar

  • 06.25: Lille Skrutt skriker från sin säng, med en röst som vittnar om övergivenhet. Jag hämtar honom till min något större säng.

  • 06.30: Store Plutt trycker igång Bolli (Bolibompa, Barnkanalen)

  • 07.00: Lille Skrutt och pappa byter bajsblöja och ser tillsammans med Store Plutt på något tecknat.

  • 07.35: Frulle! Här ska ätas! Dagens måltid: Havre Oatley, mackor med smör och messmör. Jammi! Pappas kaffe rinner ned i strupen.

  • 07.50: Pappa ska ringa Försäkringskassan ur överlevnadssynpunkt. Hot om frugelugans SGI ner till 0 får mig att agera...

  • 08.00: Samtalet bryts efter 10 minuter, orsak okänd.

  • 08.02: Kollega från skolan ringer och påminner om Skol-IF-träff. Ställ in, säger jag.

  • 08.10: Ny signal till FK. Denna gång får jag klarhet i ämnet Föräldrapenning!

  • 08.27: ringer till frugelugans lönekontor och begär avdrag från tidigare utbetald lön på nästa lön.

  • 08.30: tokdans till Bamsesångerna på CD

  • 08.45: Pippi på DVD i 15 minuter

  • 10.00: Store Plutt går ut och går med en krokodil, samtidigt som lille Skrutt är jättetrött och däckar.

So far, so good... to be continued...
















"I varma länder kan man också frysa."

1 kommentar:

  1. Inte dåligt att du hann med o skriva allt det där i bloggen ...:O
    Imponerande!

    SvaraRadera

häst från Dalom