fredag 2 januari 2015

Sparka på is

Vi lägger det på is...

Tja, hela familjen åkte igår kväll med sparkar runt kvarteret. "We call it a kick", för att citera en av Sveriges bästa Åbergfilmer, alla kategorier. Det var ett äventyr, då en stor del var barmark och typ asfalt. Barnen tyckte det var roligt ändå, och det gled på fint de delar av vägen som var täckta av is. Jag har sett flera på facebook lägga ut bilder från Runn, i Falun. Det verkar vara fantastiska förutsättningar för långfärdsskridskor! 

Idag tog barnen en galet lång sovmorgon, ur barnperspektiv mätt. De har aldrig sovit till 09.30 som de alla tre gjorde idag. Det är det nya året som får en sömnig start, om än bra. Ikväll ska Juniorkronorna spela mot Finland, och det tror jag kommer sluta med svensk seger med typ 3 mål. De kör verkligen offensivt i år, de svenska juniorerna. 

Att lägga saker på is kan ha sitt pris. Jag har haft som ambition att ha en hemmastudio nere i min källare för att jag och frugelugan ska kunna spela in och tala in saker som vi skapar. Efter 5 års tid så är det fortfarande ingen studio där. Det beror på några olika saker, dåliga ursäkter, om man så vill:

 - barn. Barn tar tydligen tid. Det blev inte mer tid när Salma kom till Världen, men en trevligare värld
- egen prio. Jag är engagerad i mycket, många olika saker. Där ryms inte riktigt de timmar jag skulle behöva för att iordningställa studion. 
- kunskap. Hur bygger man en egen studio egentligen? Tja, man kan prata ju alltid prata med människor som vet eller läsa bra tips på nätet/i en bok.

Detta får bli mitt nyårslöfte: När året är slut ska det finnas en liten inspelningsstudio som fungerar i källaren! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom