torsdag 2 april 2009

Uppståndelse och äggskal

Nu är det dags igen att mumsa ägg.


Ska man äta ägg från frigående höns, ägg från inburade höns eller tupp-ägg? Det blir ju svårt att välja... personligen tycker jag att man ska äta ägg från trakten. Det senaste mobil-skalet har börjat krackelera... det visade sig vara en lur-kyckling!
Påsken är betydligt mer än ägg, anser jag. Att en kille med namnet Jesus dödades pga dina och mina klavertramp är en sak att minnas och förbryllas över, men framför allt - att han uppstod för att Du och jag ska kunna välja att få ett liv tillsammans med Gud. Det valet har vi, oavsett hur det känns. Antingen väljer vi att bjuda in Gud i våra liv, eller så nonchar vi samma erbjudande och säger något i stil med: "Tack, men jag klarar mig bäst själv."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom